24/05/2016 Maissin - Arlon 63 km - Reisverslag uit Aarlen, België van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 24/05/2016 Maissin - Arlon 63 km - Reisverslag uit Aarlen, België van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

24/05/2016 Maissin - Arlon 63 km

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

24 Mei 2016 | België, Aarlen

Vandaag reizen wij verder naar Arlon. Vanuit het prachtige hotel Chalet sur Lesse in Maissin zitten we al om 9 u op de fiets. De hoteleigenaar noemde het tochtje vooral een tochtje met overwegend vals plat. En dat bleek ook. Echt stukken lichter dan gisteren en dat vond ook de accu. We wilden graag vroeg in Arlon zijn om te zoeken naar een fietsenzaak. Om half twee zaten we al aan de friet en kroket in Arlon. Om 15.00 u konden we in ons appartementenhotel. Prima accomodatie. Even douchen en daarna Arlon verkennen. Een piepklein provinciestadje met natuurlijk een prachtige kerk. Maar hoe gezellig het stadje ook was, slechts één sportzaak met wat fietsattributen, echter geen powerpack 300 van de fa Bosch. Dus toen maar heerlijk het terras op. Een biertje en wijntje smaakt zoveel beter dan in een hotelkamer.
Morgen naar Luxemburg stad. Volgens onze fietsenleverancier zit daar een Cube-dealer èn een Bosch-dealer. Dus ook morgen weer op tijd op de fiets. Wat we daarna gaan doen, hangt sterk af van de weersvooruitzichten. Het is namelijk nog steeds grauw, koud en druilerig. En hoewel Toos zich steeds beter manifesteert op de e-bike, haar voorkeur ligt bij het met de trein voorbij het slechte weer te tuffen. Dus morgen ook even langs het station. Ongetwijfeld zijn wij niet de enigen die last van dit weer hebben, maar je stelt je bij een fietsvakantie toch op zijn minst een korte broek voor. Die zit echter nog steeds onder in de bagage. Waar we erg blij mee zijn, zijn alle ondersteunende opmerkingen en adviezen. Ze worden wat verschillend gebracht, maar gelukkig kennen we de mensen goed genoeg om alles op waarde te schatten. We houden de moed er zeker in......

• 24 Mei 2016 - 20:16

Jan Drenth:

Gelukkig, ze fietsen nog…
    En gelukkig herkennen we hier die praktische instelling van Toos. Bravo!
    Zoals mijn grootvader al zei: 'Geen betere tijd dan flexibiliteit!'.

• 24 Mei 2016 - 20:27

Henk :

Fijn hoor even een terrasje in Aarlen met een goed glas rode wijn en een pilsje. Morgen naar Luxemburg en met de nachttrein naar Milaan. Daar begint het mooie weer en zijn de heuvels beter te verteren, goed dat jullie aan alternatieven denken.

• 24 Mei 2016 - 20:34

Jeannette:

Hi Toos!

Wat een kanjer ben je!
    Afgelopen weekend fietstochtje gemaakt door Z-W Friesland...
    Shitweer en een accu die niet naar behoren werkte!
    Dus gisteren toch maar de trein gepakt naar huis!!!

Conclusie we( Benja, Hein) en ik zijn echte mooiweer fietsers...
    Gauw kopen die tweede accu...
    Veel fietsplezier!

• 24 Mei 2016 - 21:17

Nico:

Lieve vrienden uit Onderdendam,
    Houd moed er komt een hogedrukgebied aan.
    Hartelijke groeten,Nico Siccama.

• 24 Mei 2016 - 21:44

Harma:

Petje af hoor zo ver als jullie al zijn gekomen. Ik heb de weergoden naar jullie toegestuurd om een zonnetje te brengen. Hopelijk gaat dit lukken. Respect zoals jullie het tot nu toe doen.

• 25 Mei 2016 - 15:23

Hennie Stuivenberg:

hoi Toos en Eddy,
    gauw de trein pakken die je naar het warme weer brengt.
    knap toos dat je dit doet.
    petje af.
    de plannen voor volgende fietstocht in spanje liggen zeker nu ook al klaar.
    veel plezier samen,het is wel jullie vakantie.