25/05/2016 Arlon-Bettembourg 68 km - Reisverslag uit Bettembourg, Luxemburg van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 25/05/2016 Arlon-Bettembourg 68 km - Reisverslag uit Bettembourg, Luxemburg van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

25/05/2016 Arlon-Bettembourg 68 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

25 Mei 2016 | Luxemburg, Bettembourg

Wat een dag. Om voorlopig even helemaal niet te vergeten. Om 9 u reeds vertrokken uit ons appartementenhotel. Al heel bijzonder op zich zo’n hotel. Nauwelijks een vakantieganger te zien, wel veel werklui. De parkeerplaats is vergeven van de bestelbusjes. Tegenover het hotel een groep Aldi. Niet geheel toevallig. Maar om 9 u op weg naar een 2e accu. Slechts 35 km naar een bike shop even boven Luxemburg stad. De overgang van België naar Luxemburg voelt de fietser duidelijk meer dan de automobilist in zijn geveerde auto. Van gaten in het wegdek naar een bijna zacht tapijtje Het geld wordt goed besteed. Eigenlijk is heel Luxemburg net als ons land perfect aangeharkt . Mooie wegen, fietspaden, geschoren grasveldjes, kortom te glad om er lang te blijven. Helaas moesten we wat omfietsen om bij de fietsenwinkel te komen. Onze fietsenwinkelier in Groningen had uitgevonden dat het een dealer was van de CUBE. De eigenaar keek ons wat geringschattend aan. Een powerpack 300 van Bosch. Sorry maar dat is lang geleden. Die bestaan echt niet meer. Wij krompen ineen. Wel een 500 van 866 Euro . Tuurlijk. Gelukkig hoefden we geen ja te zeggen want ook de aansluiting was inmiddels gewijzigd. Het leek alsof Toos op een vooroorlogse ebike fietste. Wel dan maar met eentje verder. Maar…….hoe gaan we verder. De vooruitzichten vanaf vrijdag tot ver in de volgende week zijn in de gebieden waar wij door moeten erg slecht. Regen, kou, zelfs onweer. Kortom op naar het station van Luxemburg stad. Maar door het niet (kunnen) kopen van een accu bespaarden we 866 euro, dus hup eerst een heerlijke lunch met een goed glas witte wijn. Daarna dus het station. Een uiterst vriendelijke, maar vooral ter zake kundige man van de spoorwegen vertelde ons exact hoe te kunnen reizen naar Milaan. (jawel!!) Door Frankrijk was goedkoper, maar daar werd gestaakt morgen en overmorgen. Dus over Koblenz naar Zürich en dan Milaan. Doen we. En dus gaan wij morgen vroeg uit bed, nemen de trein van Bettembourg (waar we nu in een hotelletje zitten) naar Luxemburg stad om vandaar morgenavond om 21.30 in MILAAN aan te komen. Tja…. Het zou overigens bijna niet door zijn gegaan, omdat Toos bij een voorverkenning op het station van Bettembourg bijna opgepakt werd toen ze zomaar een spoor overstak. Gelukkig kon ze de domme toerist uithangen, waardoor we nu officieel werden uitgenodigd ons morgenvroeg bij de stationschef te melden, waarna we door hem met onze bepakte fietsen begeleid worden naar het perron aan de overkant. Toos glom. Tja en dus slaan we in een enkel dagje morgen zo’n 600 fietskilometers over. Toch verheugen we ons erg op dit treinavontuur. Treinen door Zwitserland moet prachtig zijn. Het vervolg van deze blog zal dus plaatsvinden vanuit Italië. Tot dan……..

• 25 Mei 2016 - 21:34

Ina:

Wat een goed besluit !! Een mooie treinreis door Zwitserland moet ook heel mooi zijn !! Veel plezier !

• 25 Mei 2016 - 21:46

Elly:

Tjong jonge,het zit jullie ook allemaal niet mee.Heel verstandig om nu toch maar met de trein naar Milaan te gaan.Toos zal wel blij zijn.Wie weet kunnen jullie in Italie nog prachtige fietstochten maken.
    Geniet van de treinreis morgen en niet te veel de toerist uit hangen he Toos....

• 25 Mei 2016 - 21:59

Frans Hage:

Spannend hoor met de trein veel kijkgenot gewenst ;-)

• 25 Mei 2016 - 22:01

Jan Drenth:

Dat wordt dus geen EFI bokaal deze reis… Toch jammer…:-}
    Maar wel verstandig hoor. Milaan! Dat wordt shoppen, Toos! Gucci, Prada, Dior, dat gaat er mooi uitzien op die fiets.
    En zo werd het dan toch nog een beetje vakantie...

• 25 Mei 2016 - 22:23

Siep Brink:

Treinreizen is ook een prachtige bezigheid, vooral door Zwitserland. Is dat ook nog een idee voor ons Eddy bij een eventuele volgende tocht met jou?. Geen last van de (tegen)wind, geen gezeur met andere weggebruikers, geen lekke banden, geen valpartijen, geen nat pak, kortom alleen maar voordelen.
    En nu even serieus: ik hoop dat jullie een prachtige treinreis hebben en hopelijk mooi weer in Italie. Ben benieuwd naar de volgende reisverhalen.
    Groet: Siep.

• 25 Mei 2016 - 23:01

Henk:

Om je financiën zo te kunnen regelen, lijkt mij ideaal, Je verdient alleen maar tijdens zo'n trip. Die treinreis is vast goedkoper dan 866 euro.
    Nu even over de accu, powerpack 300 staat voor 300 watt? Ik lees zojuist over de nieuwste Sparta e-bike, die waar Zoetemelk reclame voor maakt. Voor sportief gebruik is er een accu van 600 Watt, gaat 100km mee. Heerlijk dus met de trein. Veel plezier en geniet ervan.

• 26 Mei 2016 - 00:24

John:

Helemaaal goed geregeld, maar van die treinreis komt toch wel verslag, Edfy. Vast wel wifi in dat voertuig. En ook een bed en restauratie?bBen benieuwd naar dit nieuwe avontuur.

• 26 Mei 2016 - 15:38

Joop En Ali:

Elk nadeel heb z,n voordeel... Tijd over, dus jullie kunnen nu een mooie route in Italië uitzetten! Welke kant gaan jullie op? Over de Oost of de West? Milaan is (was) een beetje lastig uit te fietsen. Tip: trein even een stukje door naar Bergamo. Prachtig stadje!. Je zit dan op de route van Benjaminse naar Venetië via Verona. Wij hadden daar twee jaar geleden een prachtig appartement voor weinig geld. In de benedenstad. App. Bergamo & Dintorni
    En eenmaal in Verona kun je alle kanten op naar Rome. Die ene accu heeft ook wel weer voordelen. De fietsafstanden zullen waarschijnlijk minder lang worden. Dus alle tijd voor die prachtige Italiaanse stadjes, terrasjes en Aperol Spritz!
    We wensen jullie veel zon! En fietsplezier!

• 26 Mei 2016 - 21:54

Henk:

Zondag in Turijn Eddy en Toos. Steven Kruyswijk wint de Giro. Dat is een omweggetje waard lijkt me.

• 27 Mei 2016 - 08:46

Marina:

Lieve Toos en Eddy eindelijk weer tijd om te lezen,

en dan die Seringen foto, tja zwijmelen ik heb mijn neus ook altijd in de seringen als ik ervoorbijloop kangewoon niet anders.
    ik ga nu jullie volgende verslag lezen maar moest hier even op reageren.
    Treinen heerlijk ik heb er Dagen in gezeten maar dan krijg je wel zodra je van een stoel opstaat alsof je nog in de trein bent lekker wiebelen net als lang op een schip.