22/05/2016 Brussel-Namen 70 km. - Reisverslag uit Namen, België van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 22/05/2016 Brussel-Namen 70 km. - Reisverslag uit Namen, België van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

22/05/2016 Brussel-Namen 70 km.

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

22 Mei 2016 | België, Namen

Soms plan je de dingen volstrekt verkeerd. Niet dat daar altijd iets aan te doen is, dat niet, in ons geval bleek het weer eens. Twee volle dagen in Brussel bleken beide uitstekende fietsdagen. Waarbij met name de zaterdag achteraf een hele fijne fietsdag zou zijn geworden. Maar..... het werd evengoed een fantastische zaterdag. Van 's morgens half 10 tot 's middags half 5 heerlijk weer eens op een voetbalveld gehangen. Als in mijn jeugd. Alleen toen mocht ik zelf, nu was het kijken naar het team van mijn kleinzoon. Een dagje met 5 wedstrijdjes, met daar tussen door koffie, bier en broodjes worst. Bovendien wonnen ze het toernooi. We (Nicolas, mijn schoonzoon en ik) hadden ons plechtig voorgenomen niet te schreeuwen naar de kids, geen commentaar te leveren op de trainer en zeker niet op de arbitrage. Na 1 wedstrijd waren we beide al minstens 3 keer in de fout gegaan en dat bleek een patroon die dag. Tussen de wedstrijdjes even balletje trappen. Heerlijk. En de jongetjes kampioen. Ook heerlijk. Ook de rest van de beide dagen was top. Lekker uitgerust, teveel drank en veel geslapen. Zitten we zondag een uur op de fiets en ja hoor regen, regen,regen. Opnieuw dus GEEN camping, maar een hotel. Eenmaal op de kamer even naar de verwachtingen gekeken en opnieuw een hotelletje geboekt. Ons AOW vakantiegeld giert er doorheen. Morgen en overmorgen regen, kou, maar nw wind. Toch nog iets postiefs. Inmiddels weet Toos ook wat klimmen inhoudt: een hele snelle teruggang in het accuvermogen. Maar ach daar staat tegenover dat we lang in de leukste kroegen van Belgie zitten. Vind je het nog steeds leuk, vroeg ik Toos vandaag, nadat we kletsnat in ons hotel waren gearriveerd. Nou.......zei ze.

  • 22 Mei 2016 - 21:35

    John:

    Tja, als dat zo doorgaat begint het op een verslag de leukste overnachtingen en beste kroegen van hier tot Rome te lijken...
    Hooste tijd voor mooi fietsweer en toch maar een 2e accu? In Eddy's fietstas uiteraard.

  • 22 Mei 2016 - 21:40

    Henny Visser:

    Jammer...jammer... maar jullie gaan vast het mooie weer tegemoet!

  • 22 Mei 2016 - 22:05

    Bert B :

    Ach ja, ik kan me beroerdere dingen voorstellen dan in de leukste kroegen van België te zitten

  • 23 Mei 2016 - 00:02

    Marina:

    Toppers, jullie kunnen het. En een tweede accu lijkt me ook geweldig.
    Want Toos hoe zwaar is het fietsen als de accu leeg is lijkt me Heeeeel zwaar. dus tja ach pensioen vakantie geld waar kan je het beter aan besteden als een heerlijke tijd samen doorbrengen.

    Leuk om zo even met je kleinkind op het voetbalveld kan staan. En natuurlijk bemoei jij je niet met de scheids etc. haha blijft gewoon leuk om je kleinkind zo aan te moedigen toch>
    en dat biertje en broodje je kan het slechter treffen.
    dame en heer zet m op naar de volgend dag.

  • 23 Mei 2016 - 01:58

    Jan Drenth:

    Het is er ook niet uit te sláán, he… Geweldige zaterdag, mooi weer, heerlijk met kleinzoon samen voetballen: een nooit te vergeten absoluut hoogtepunt in een mensenleven, lijkt me. Maar nee, wat is het échte hoogtepunt? Ze hebben gewonnen!! Zucht…
    Ik hoop eigenlijk nog steeds dat Toos op een goede dag tegen Eddy zal zeggen: 'Bekijk het maar met je fiets-gedoe, ik ga wel verder met de trein of zo'. Maar ik ben nu bang dat vooral het dagelijkse liefelijke sudocreme-momentje Toos hiervan langdurig zal weerhouden...

  • 23 Mei 2016 - 11:37

    Dethmer:

    Ik zou toch serieus nadenken over die extra accu. Tijdens de Waalse Pijl waren er ook deelnemers elektrisch, allemaal met 2 accu's. Kost een paar honderd euro, maar het scheelt een boel stoom uit de oren, zowel Toos haar oren als ze zo hard moet trappen en jouw oren vanwege de frustratie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

We (Eddy en Toos) zijn een stel, dat reeds 44 jr getrouwd is en waarvan de man (Eddy) al enige jaren forse fietsreizen maakt of in zijn eentje of met vrienden. In 2015 hebben we voor het eerst in Nederland samen gefietst én gekampeerd. Dat beviel zo goed, dat we besloten dit jaar (2016) samen op de fiets naar Rome af te reizen.

Actief sinds 24 April 2016
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 16807

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: