The day before - Reisverslag uit Onderdendam, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu The day before - Reisverslag uit Onderdendam, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

The day before

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

14 Mei 2016 | Nederland, Onderdendam

Het is zaterdag 14 mei. The day before.... De afgelopen week zeiden we iedere dag tegen elkaar, dat we net als vorig jaar weer barsten van het geluk wat het weer betreft. Nou dat hadden we beter niet kunnen doen. De dag staat in het teken van inpakken (na een half uur al klaar) het huis schoonmaken (voornamelijk Toos, omdat ik nog steeds de zin niet inzie van het schoonmaken van een schoon huis) en een boodschapje in Bedum. Toos ging wel even met de auto heen en weer, waarna ik natuurlijk wees op haar voortdurende ontkenning van de fiets, waar ze morgen tenslotte ook op moest. Oh ja was ook zo. Bij terugkeer uit Bedum een gezicht op ongeloof. Zo koud, zo winderig. Tja als we ons door het weer in Nederland laten leiden, gaan we nooit op de fiets. Dit duurt slechts een paar dagen, mompelde ik. Als compensatie heb ik voor morgen én overmorgen twee adressen van Vrienden op de Fiets geregeld (in Meppel en in Putten) zodat we niet in die ijzige kou (Toos) de tent hoeven te gebruiken, maar heel luxe in een echt bed kunnen overnachten. Zullen we ook maar de dinsdag vastleggen?
Het is wel windkracht 5, schatte Toos in. Jawel maar vanuit noordelijke richting, terwijl wij morgen naar het zuiden fietsen. Nou morgen heb ik handschoenen aan, muts op en een lange broek aan. Tuurlijk schat.
De bedoeling is dat we morgen om een uur of 9 vertrekken, eerst naar Haren fietsen en daar een meeslepend afscheid krijgen van het gezin van onze dochter Sanne. Helaas voor Toos is dat net de verkeerde dochter als het gaat om meelevende teksten. Ach dat beetje wind, hoor ik haar al zeggen en nog in de rug ook. Op donderdag hopen we Brussel binnen te rijden. Dat moet ook wel want op vrijdag is Tessa, ons jongste kleinkind jarig. Vanaf Brussel gaat ongetwijfeld de zon schijnen en vaak op een manier, dat je met weemoed aan de temperatuur van de eerste dagen gaat denken. Hoop ik......


  • 14 Mei 2016 - 15:05

    Bert B:

    Heel, heel veel sterkte en vooral veel plezier

  • 14 Mei 2016 - 15:06

    Herman Wieringa:

    Zus en zwager,
    Veel succes en plezier op jullie fietstocht. En Toos ook wel een beetje sterkte met zo'n doorgewinterde fietser. Ik zal jullie reis weer met veel plezier volgen.
    Herman.

  • 14 Mei 2016 - 15:11

    Menna:

    heel veel fietsplezier en succes

  • 14 Mei 2016 - 15:34

    Aly J:

    Ik wens jullie nogmaals heel veel plezier en voor Toos de eerste paar dagen "sterkte", maar het komt echt wel goed en inderdaad een leuke bijkomstigheid ;wind in de rug dat was van de week wel anders, toen mooi weer,maar wel heel veel tegenwind,dus........

  • 14 Mei 2016 - 16:05

    Dethmer :

    Toos, veel sterkte. Je bent het niet meer gewend, maar je zult nu toch weken lang de hele dag Eddy aan moeten horen. Ik hoop dat jullie een leuke tocht hebben en ik volg jullie belevenissen met plezier. En Eddy, niet te hard rijden!

  • 14 Mei 2016 - 17:40

    Hella:

    Nou, de toon is gezet voorspel ik. Ik zal de toon terug even zetten met meelevende teksten:

    - het huis schoonmaken als je weggaat is een biologisch bepaalde actie, kun je als vrouw niets aan doen
    - gisteravond fietste ik met een dun jasje en open schoenen uit de stad naar huis, ik was verkleumd!
    - wat een geruststellend idee, de bedden die van tevoren al zijn vastgelegd!

    Veel plezier samen! Ik blijf je een hart onder de riem steken hoor Toos! :-))

  • 14 Mei 2016 - 18:19

    Jan Drenth:

    Nou, daar gaan we dan…
    De toon is inderdaad al gezet: die arme Toos verst(r)ikt in de goedbedoelde maar gekmakende betweterigheid van de ervaringsdeskundige echtgenoot. Advies: meteen van je afslaan, oordopjes in, je E-bike direct en gedurende de gehele route op de maximale snelheid zetten en niet omkijken!

  • 14 Mei 2016 - 19:34

    Henny:

    Vanuit New York wens ik je heel veel sterkte toe Toos. En een hele fijne vakantie voor jullie allebei.

  • 14 Mei 2016 - 20:20

    John:

    Kop der veur Toos. Denk aan de mooie Italiaanse stranden, waar Eddy mij eens over vertelde en je ziet het wel weer zitten.
    En Edy, heel zorgzaam die boekingen bij vr. V.d.fiets. Houd de lijst bij de hand...
    Veel fiets en ander plezier, op het zadel en in de tent!

  • 15 Mei 2016 - 17:41

    Ina:

    Wij wensen jullie een mooie tocht, veel fietsplezier en mooi weer !!!!!!

  • 16 Mei 2016 - 12:57

    Henk:

    Maak er wat moois van en maak foto, voor een nieuw schilderij. Veel succes en fietsplezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

We (Eddy en Toos) zijn een stel, dat reeds 44 jr getrouwd is en waarvan de man (Eddy) al enige jaren forse fietsreizen maakt of in zijn eentje of met vrienden. In 2015 hebben we voor het eerst in Nederland samen gefietst én gekampeerd. Dat beviel zo goed, dat we besloten dit jaar (2016) samen op de fiets naar Rome af te reizen.

Actief sinds 24 April 2016
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 16801

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: