06/05/2016 Volterra - San Gimignano - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 06/05/2016 Volterra - San Gimignano - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

06/05/2016 Volterra - San Gimignano

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

06 Juni 2016 | Italië, San Gimignano

Vanmorgen voor het eerst wakker geworden onder een staalblauwe lucht. Hé,hè. Het kon wel eens een prachtige fietsdag worden. Met een beetje pijn in het hart namen we afscheid van deze mooie BenB. Waren we van plan ineens naar Siena te fietsen, de prachtige omstandigheden, dhr Benjamins van de routeboekjes en dhr B Kluiter, dorpsgenoot uit Onderdendam deden ons besluiten richting San Gimignano te fietsen en daar de camping (!!) op te zoeken. Volgens ex wielerfanaat en schaatsliefhebber Bennie Kluiter zou de beloning groots zijn na een weliswaar fel, maar kort klimmetje. Duidelijk werd dat er vanuit een totaal andere beleving werd gesproken door Bennie, want deze eenvoudige wielrijders vonden het woord kort wel erg relatief om van het begrip fel maar te zwijgen. Een lange beroerde en af en toe steile klim ging vooraf aan San Gimignano. Maar daar voor het allereerst deze tocht de tent opgezet. Het bleek een zg terrascamping met daarin zoveel hoogteverschil dat er op de camping stijgingen en afdalingen van 20% werden aangegeven. Voor het opzetten eerst maar even lunchen. Tegen half 3 stond ons huisje en meteen klonk de eerst klap van een naderende onweersbui. Hoe was het mogelijk. Niks voorspeld van dit alles en toch een flinke onweersbui met regen van zeker een uur. De tent hield het keurig. We blijven hier 2 nachten zodat we morgen San Gimignano kunnen bezoeken. Het is al weer meer dan 15 jaar geleden, dat we hier waren en de herinnering is vervaagd. We zijn erg benieuwd of de beloning de inspanning waard is gebleken. Een stevig gesprek met dhr Kluiter zal anders op een willekeurige maandagavond tijdens het “ 10 over rood “ moeten volgen. Overigens was de tocht vandaag adembenemend mooi. Slechts 32 km maar met flinke hellingen en zo mooi, dat je bij iedere bocht de neiging hebt te stoppen en te fotograferen. Helaas schijnt het weer as donderdag al weer helemaal om te slaan, zodat we besloten zeker op woensdag naar Siena te fietsen. Afhankelijk van de omstandigheden zetten we dan de tent op of huren een stacaravan op de camping. Dat is het fijne van het voorseizoen. Mogelijkheden zat. Tot morgen……..

• 06 Juni 2016 - 19:00

Bennie Kluiter:

Dhr B. Kluiter kijkt met angst en beven uit naar 'Tien Over Rood'.

• 06 Juni 2016 - 19:26

Jan Drenth:

Ik hou m'n hart vast… San Gimignano is nl. een onvervalste tourist-trap, barstensvol bloemetjesjurken, jengelende kinderen, sandalen en fototoestellen. Have a nice day…
    Die foto van Eddy in dat tentje! En daar kijkt hij nou al weken naar uit… Tja...

• 07 Juni 2016 - 11:55

Dethmer:

Ach, niet voor niets meegenomen!

• 07 Juni 2016 - 14:42

Marina:

Goedemiddag dame en heer,

eindelijk tijd genomen om jullie avontuur te lezen, ook leuk hoor zo 5 dagen achterelkaar te lezen dan kom je er helemaal in en beleef zo de reis mee.
    Welliswaar in de tuin met weinig om het lijf want het is hier 25 graden Genieten.
    En om af te koelen af en toe binnen iets doen.
    Toos voor jou: ik ben mijn schoenen/ sandalen en ander schoeisel eens aan het uitzoeken en zo'n paar sandaaltjes die jij gekocht hebt gewoon top hoor.
    Met andere woorden gewoon doorgaan lekker genieten van jullie avontuur
    en soms ook lachen om al het commentaar