08/09/2016 San Gimignano - Siena 40 km - Reisverslag uit Siena, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 08/09/2016 San Gimignano - Siena 40 km - Reisverslag uit Siena, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

08/09/2016 San Gimignano - Siena 40 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

08 Juni 2016 | Italië, Siena

Ja dat is ’s morgens even wat anders dan vanuit een BenB of hotel. Wakker worden in een tent, waarbij je eerst zelf even je kopje thee zet ( ik dus) en even een broodje haalt bij het winkeltje (ik dus) samen even ontbijt, daarna probeert weer orde te scheppen zodanig, dat alles weer in die 12 tassen past, ja dat is echt even wat anders. Om 8 u werden we wakker en om 10.15 reden we weg. Nu stonden we op deze camping op een hele leuke, maar volstrekt ondoordachte plek. Wij begrepen in eerste instantie maar niet waarom die paar fietsers boven bleven om op een lullig veldje te gaan staan. Nu snappen we dat. Voor iedereen die deze domheid niet wil begaan: blijf als fietser met een enorme bepakking op deze camping boven. We moesten namelijk alle tassen eerst naar boven brengen, daarna de fiets, daar oppakken en eindelijk wegfietsen. Een prachtig warm tochtje met een fraai intermezzo als lunch rond half 1. Om 14.00 u ging het weer helemaal mis. Regen, onweer en zelfs dikke hagelstenen teisterden onze helmen. Iedereen in Italië is er van van slag. Dit kennen ze niet in juni. En de berichtgeving zorgt ervoor dat toeristen toch meer wegblijven. Ook de hele komende week ziet er wisselvallig uit. Je kunt de klok er bijna op gelijk zetten. Prachtig weer tot 14.00 en daarna volkomen mis. Morgen bezoeken we Siena op waarschijnlijk een regenachtige dag. Siena zal even mooi blijken. Maar de terrassen……Gelukkig zijn wij nauwelijks terrasbezoekers. Ondanks het weer blijft het landschap met daartussen de dorpen en stadjes ongemeen boeien. Maar het blijft bijzonder dat half Europa kampt met wateroverlast, terwijl het uiterste noorden van Nederland het mooiste weer van de wereld kent. Voorspel het maar eens……En dus schrijf ik dit verhaaltje weer eens liggend op een kingsize bed met een schuin oog kijkend naar een Italiaanse sportzender in een heerlijk Italiaans hotelletje. Meteen maar voor 2 nachten geboekt………

• 08 Juni 2016 - 18:19

Ali:

Hoe is het toch mogelijk! Hier aan de Adriatische kust van Italië nog steeds droog. Zien wel donkere wolken boven de Marche. Morgen naar Ravenna.Wordt wel steeds slecht weer voorspeld. Maar tot nu toe gaat het goed. Toch ook maar voor de zekerheid voor twee nachten een b&b geboekt.

• 08 Juni 2016 - 18:39

Ina & Jan:

Wat blijft het leuk om jullie verhalen te lezen !!!!!En dan het liefst in een avondzonnetje in de tuin !!!!
    Veel plezier !!!!

• 09 Juni 2016 - 00:38

Jan Drenth:

Er was even een flinke hoeveelheid klotenweer voor nodig, maar het is dan uiteindelijk toch gebeurd: het Gezonde Verstand is doorgebroken! Nu maar liefst voor twee nachten een hotelletje geboekt… Dit gaat de goede kant op. Ben benieuwd naar de volgende fase. Die enorme bepakking verkopen op een Italiaans marktje? Die fietsen er inhouden of toch maar inruilen voor een leuk tijdelijk tweedehands Fiatje 500?
    En zo langzamerhand hebben jullie een behoorlijk kloeke verzameling foto's van Italiaanse bermen… Leuk...

• 09 Juni 2016 - 09:28

Marina:

Haha spagettie carbonara zo ziet het er in ieder geval uit en dat mondje hé Mmmmm
    Die klaprozen zijn geweldig zoals alle onderweg foto's gewoon heelrijk zijn om naar te kijken. Maar troost jullie het is sinds gister hier ook koud hooguit 15 graden
    Ik zou vanavond met 8 personene lekker BBQ nou dat worden een paar geimproviseerde binnen gerechten gewoon niet lekker nu buiten dus genieten tot 14.00 en ernoa ergens hoog en droog binnen zijn.
    Geniet geniet