09/06/2016 Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 09/06/2016 Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

09/06/2016 Siena

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

09 Juni 2016 | Italië, Siena

Vandaag opnieuw een relaxdag. Waarom? Tja…. Siena misschien. Die plaats maakt bij ons Nederlanders nog al wat los. Dat zorgt toch een beetje voor de opvatting, dat je wel een verschrikkelijke cultuurbarbaar moet zijn om in die plaats niet minstens 1 dag te besteden. Nou ik kan u vertellen, dat wij na Modena, Pistoia, Lucca, Pisa, Volterra en San Gimignano zo langzamerhand wel een beetje genoeg katholieke kunst hebben bewonderd. Ook de plaatsen zelf gaan op elkaar lijken. Misschien geldt dat voor mij sterker dan voor Toos, maar ik verlang sterk naar een wat langere fietstocht. Het is een beetje het verschil tussen ons. Toos fietst nog steeds meer van plek naar plek, hoopt voortdurend dat we groene gebieden op de kaart een beetje mijden en is blij met elke rustdag. Hoewel ook zij heeft het wel een beetje gehad met het geslenter in die nauwe straatjes, het bekijken van kerken en musea. Maar als modebewuste vrouw blijven de schoenen- en kledingwinkels een walhalla in Italië. Ik heb dat toch wat minder. En hoewel ik zeker geen klimmer ben, vind ik de routes in de groene gebieden toch het mooist. Botsen we dan elke dag in onze opvattingen over een fietsvakantie. Af en toe, maar beslist niet zo, dat we nu al zeggen, dit eens maar nooit weer. De compromissen die we vinden zijn aanvaardbaar en maken deze fietstocht tot een geweldige tocht, waarin Toos steeds meer geniet van door een landschap fietsen en ik van de rustmomenten met zijn tweetjes. Bovendien duurt het even voor je met volle bepakking berg op en berg af ook nog eens oog houdt voor je omgeving. In de eerste weken heb je alle aandacht bij je fiets nodig. De stadjes hebben we nu dus wel een beetje gehad. Morgen op weg naar het meer van Bolsena, dat we in 2 etappes zullen bereiken via Bagni di Filippo halverwege. Daar aan het meer hopen we een paar dagen lekker te kamperen aan het water. En hoewel het weer wat wisselvallig blijft, de temperatuur is uitstekend. Ook dat hebben we geleerd deze tocht. Extreem warm moet het helemaal niet zijn. De fietstemperatuur was overwegend erg goed. Na Bolsena op naar Rome. Voor menigeen misschien een stad om minstens 14 dagen rond te dolen. Wij overwegen onze vlucht van 29 juni om te boeken naar een iets eerdere vlucht………

• 09 Juni 2016 - 18:46

Ina & Jan:

Grappig, wij waren ook kerk en museum moe !!! Dan is natuur een welkome afwisseling , die we hadden aan het meer v Trassimeno !!! Met hele fijne fietspaden!! Brrrrrrr Geniet van jullie van het Italiaanse natuurschoon !!! Groetjessss

• 10 Juni 2016 - 01:46

Jan Drenth:

Ik hoor het al. Noar huus! Kan Eddy weer lekker stoempen en Toos weer lekker schilderen. En jullie kunnen samen altijd nog een bureautje beginnen, met als product: fietsvakanties als relatietherapie. Booming business...

• 10 Juni 2016 - 07:42

Hella:

Ik heb een voorstel: ik heb met Henk overlegd, we nemen het over. Kom hier maar heen, jullie voor ons aan het werk ( moet lukken). Geen enkel probleem!

• 10 Juni 2016 - 09:23

Dethmer:

Eddy, we weten er alles van: samen fietsen met verschillend uitgangspunt over snelheid en klimwerk is niet altijd eenvoudig. Toch ben je altijd weer welkom bij Oet Grunnen ;-)

• 10 Juni 2016 - 10:44

Henk:

Leuk Hella, dan fietsen we naar het Trasimeno meer en gaan we in een zwavelbad.
    Het wordt trouwens beter weer als wij daar zijn. We fietsen gewoon door langs Rome naar het zuiden, Napels ofzo dan weer terug om de 29e te vliegen.