11/06/2016 Bagni san Filippo - Bolsena 70 km - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 11/06/2016 Bagni san Filippo - Bolsena 70 km - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

11/06/2016 Bagni san Filippo - Bolsena 70 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

11 Juni 2016 | Italië, Bolsenameer

Dit zou uiteindelijk een van de meest bijzondere, maar ook zwaarste dagen worden en dat alles door een combinatie van Hollandse domheid en Italiaanse nonchalance. We verlieten ons prettige hotelletje, lekker aan de doorgaande weg, rond 9 uur. Lekker op tijd. Nog geen km op weg wordt een brug half afgezet. De linkerkant is vrij en wij denken hooguit dat er een kleine reparatie wordt uitgevoerd. Het is zaterdag en niemand is er aan het werk. Logisch. Bovendien zorgt de zaterdag voor erg weinig verkeer, denken wij na een tijdje. Toos heeft het zelfs over een autoloze zaterdag.(?!) Na een klim van 4 km staan wij voor een tunnel die lekker naar beneden loopt. Slechts een enkele auto. Na 3 km naar beneden staan wij plorseling voor een enorme wegafzetting. Kortom Hollandse domheid en een nonchalante bewegwijzering kwamen hier samen. We moeten terug. En dan? Google maps brengt uitkomst. Een omweg van 15 km hoog de bergen is het enige alternatief. Eerst 2 km licht stijgend terug. Daarna links af richting een skidorp. Wij stierven duizend doden zonder overdrijving. Hellingen van 15 tot 20 procent. Zelfs op de turbo lukte het Toos af en toe niet om te fietsen. En ook ik moest enkele malen van de fiets. Ooit gebeurde me dat vorig jaar in Austin en nu dus weer. Na 6 km en anderhalf uur verder waren we eindelijk boven. Een uur koffie drinken, accu laden en zelf opladen. Is dit nog leuk, vroeg Toos regelmatig. Nee maar we moeten wel verder. Na de koffie werd het snel leuker. Naar beneden. Maar ook dat was vaak minder leuk. We zitten inmiddels in dat deel van Italie dat er geen sprake meer is van fijn glimmend vlak asfalt. Gaten in de weg waar je met fiets en al in kunt verdwijnen. Dus rustig naar beneden. Inplaats van om 14.00 te arriveren op de camping aan het meer van Bolsena reden we om half 5 de camping op. Daar wachtten Heleen en Minus Verheijen ons op met koffie. Jawel onze oud-dorpsgenoten die al jaren hun vakantie daar doorbrengen. Toos knapte zienderogen op na zo’n ontvangst en begint al weer over een nieuwe tocht volgend jaar. Bovendien kreeg de dag een heerlijk toetje in de vorm van een EK wedstrijd in een soort bioscoop. Op een enorm scherm met zijn vieren naar Engeland-Rusland kunnen kijken. Kortom aan dit meer gaan wij een paar dagen genieten……..

• 12 Juni 2016 - 09:54

John&mieke:

Wat weer en geweldig avontuur. Een toetje bij ons ontbijt...
    Zijn benieuwd welk reisdoel Toos in gedachte heeft. Alleen bergafwaarts ?
    anders wordt het een wandeltrip( omhoog)
    Veel plezier nog!

• 12 Juni 2016 - 09:55

Marina:

Tjonge jonge, het was gewoon spannend om te lezen ik zie meestal je verhalen helemaal voor me en nu ook en dan denk ik mee en die enkele auto dan die wel daar reden waar zijn die dan gebleven als jullie niet door konden waarom die auto's dan wel. Het puzzelt me haha. en dan die gaten in e dewg waar je helemaal in kan verdwijnen. Pfoe m'n hart ging tekeer doet me denken aan de boeken van King vandaag.
    En dan de verlossing van alle ellende met een breed lachende Minus Hahaha ik zie het voor me doe ze de groeten van mij (heleen heb ik volgen smij nooit ontmoet) Maar Minus met zijn gitaar en zijn stem ik hoor hem gewoon.
    en dan die gefambeerde crème Calana hmmmm.
    Genieten een paar dagen niet onderweg ook heeeeerlijk

• 12 Juni 2016 - 10:49

Ina & Jan:

Ja, fijn he die italiaanse duidelijkheid !!! Ik voelde de kuil weer !!!!
    Geniet ze !!

• 12 Juni 2016 - 14:29

Rene:

Hey Toos en Eddy,
    Het ziet er naar uit dat jullie op Camping Lido Vilage staan. Een camping voor de wat oudere jeugd met enig lawaai, dus dat past in ieder geval bij 1 persoon....
    S ochtends bij de bootjes het water in en links af richting de verste boei zwemmen, bij terugkomst met een kopje heerlijke koffie aan de bar opdrogen in de zon.
    Wel even Orvieto bezoeken met een heerlijke lokale witte wijn, of langs het meer naar Bolsena lopen. Ook even verse groenten en fruit halen bij het oude mannetje voor bij de ingang van de camping.
    Kortom genoeg te doen en de groeten aan Fabio.

Ciao

• 12 Juni 2016 - 17:37

Jan Drenth:

De beelden beginnen zo langzamerhand te lijken op een gewone, normale vakantie voor de grijze golf: een gewoon, normaal hotelletje, even het toetje fotograferen op een tafeltje gedekt met een jaren 50 zeiltje, een smetteloos maar wat somber betegeld terras met hier en daar een verdwaalde generatiegenoot, we-zijn-er-bijna sfeertje…
    Even afgezien van de wat vreemde aanvliegroute: omwegen van 15 kilometer, hellingen van 20%, gaten in wegen. Maar ja, dat is allemaal eigen schuld natuurlijk…
    Volgend jaar maar lekker met de caravan met die gezellige groep mee...