27/05/2016 Milaan- Crema 44 km - Reisverslag uit Crema, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 27/05/2016 Milaan- Crema 44 km - Reisverslag uit Crema, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

27/05/2016 Milaan- Crema 44 km

Door: Eďy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

27 Mei 2016 | Italië, Crema

Jaaaa hiervoor wilden we naar Italië. Niet om de Giro ( ook leuk) maar het weer. We werden vanochtend laat wakker. Gesloopt na een lange treinreis vol vertragingen. Maar we bleken een hotel geboekt te hebben met alles erop en eraan. Dat begon gisteravond al toen onmiddellijk onze fietsen naar binnen werden gebracht en alle tassen via een kar op onze kamer werden afgeleverd. Vanmorgen een ontbijt om U tegen te zeggen met zelfs de krant voor het uitkiezen. Daarna werd " de boy " gesommeerd opnieuw de tassen van ons te halen en de fietsen buiten te zetten. Tikje genant vonden we het wel. Niet aan gewend zullen we maar zeggen.
Vriendin Ali waarschuwde dat Milaan wat lastig was om uit te komen, maar hoewel ik zo nu en dan mopper op mijn MIO, hij was in vorm deze keer. Moeiteloos vond hij de uitgang richting Cremona waar wij de route van Benjamins naar Rome oppikken. Maar alvorens we op die route zaten gebeurde er weer van alles. Mijn fiets trapt zo zwaar, riep Toos na 200 meter. En ja hoor, een flinke slag in het achterwiel waardoor de velg telkens tegen de remblokken aankwam. Wat is Google Maps dan toch prettig. Op slechts 1 km zat een fietsenmajer. En jawel eentje met fluwelen handjes. Snel de slag eruit gehaald en vooral hoofdschuddend op de grote hoeveelheid bagage gewezen. Dat was de boosdoener, wist ik. Slechts 23 kilo riep ik.....
Na 20 km op weg naar Crema aangeschoven bij stoere werkers voor een lunch. Notabene een Chinees restaurant met uitsluitend Italiaanse gerechten. Eenvoudig maar heerlijk. Voor twee borden pasta, een gemengde sla, water en witte wijn met meloen als dessert betaalden wij 14 euro samen. Ik mag van mijn dochter niet meer uitweiden over prijzen, maar dit moest ik even kwijt temeer omdat ik gisteravond in de trein voor diezelfde 14 euro 2 biertjes kon krijgen. Decadente Zwitsers.
Om half 5 na wat omzwervingen over gravel- en steenslag weggetjes aangekomen bij ons motel bij Crema. Ook morgen schijnen we weer in korte broek en hempje te kunnen fietsen. Zondag en maandag wordt een kleine terugslag in het weer verwacht, maar onder de 25 gr wordt het niet. Kortom we gaan rustig aan doen. Tijd over tenslotte. Gewoon kortere afstanden, wat langer blijven hangen...laat niemand zich zorgen maken over ons met een teveel aan tijd. Komt helemaal goed.

• 27 Mei 2016 - 19:47

Henny Visser:

Het leest als een roman...heerlijk!

• 27 Mei 2016 - 20:42

Harma:

Rome gaat op deze manier helemaal goed komen en door de extra tijd hebben jullie ook meer tijd om van de omgeving te zien en ons mee te laten genieten. Hoop dat toos haar fiets nu ook stopt met kuren krijgen. Goede reis

• 28 Mei 2016 - 00:11

Jan Drenth:

Dat hotelleven begint behoorlijk te wennen he? Vooral de wat betere hotels vallen wel in de smaak, merken we. Nou, dan kan je mooi al die kampeer-rommel weggooien. Scheelt je meteen meer dan de helft van je bagage. En geen slagen in wielen meer…
    La dolce vita… Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

Eddy

We (Eddy en Toos) zijn een stel, dat reeds 44 jr getrouwd is en waarvan de man (Eddy) al enige jaren forse fietsreizen maakt of in zijn eentje of met vrienden. In 2015 hebben we voor het eerst in Nederland samen gefietst én gekampeerd. Dat beviel zo goed, dat we besloten dit jaar (2016) samen op de fiets naar Rome af te reizen.

Actief sinds 24 April 2016