17/05/2016 Putten - Zaltbommel 82 km - Reisverslag uit Zaltbommel, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 17/05/2016 Putten - Zaltbommel 82 km - Reisverslag uit Zaltbommel, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

17/05/2016 Putten - Zaltbommel 82 km

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

17 Mei 2016 | Nederland, Zaltbommel

Het zou een mooie, droge zonnige fietsdag worden. En dat werd het met in de middag wat te veel tegenwind. 's Morgens eerst langdurig afscheid ge nomen van onze lieve gastvrouw. Wat een adres. Een hotel maar dan met een persoonlijk tintje. Om half 10 op de fiets. Schoot lekkerop. Tot Toos haar lens dubbel in haar oog had. Een waar gevecht vo!gde. Zuchtend bedacht ik mij hoe fijn het toch is een bril te dragen. Na diverse tussenstops moest de accu worden opgeladen in cafe het Oude Veerhuis,precies bij het pontje over de Waal naar Tiel. Een prachtige plek. Daarna wat aarzelend op weg naar Zaltbommel. Een elektrische fietser kwam op ons af. Zonder af te wachten vertelde de man: heb er al weer 20 km op zitten, kom van mijn werk, fiets iedere dag sinds kort, moet van de dokter na mijn hartinfarct, heb mijn scooter verkocht, wil 1 dag minder werken, is een psyhiatrisch verhaal en waar komen jullie vandaan en waar ga je heen. Hij haalde opnieuw adem en net voor hij weer wilde beginnen zei Toos,van Groningen naar Rome. Jullie hebben toch geen gaatje in het hoofd en weg trapte hij.
De laatste 20 km uitsluitend over de Waaldijk. Prachtig, een beetje winderig maar ook roodwitte ijzeren paaltjes. Geen schutkleur, maar fel roodwit. Bij een flauwe bocht naar rechts hoorde ik de klap achter mij. Toos lag in de berm naast een dikke steen.Mij hart stond stil. Het viel uiteindelijk vreselijk mee. Ze kon prima verder en de fiets ook.Maar 10 centimeter verder en ze was met haar slaap op de steen gevallen. Daar had zelfs geen helm aan geholpen. Uiteindelijk fietste ze lachend verder. Mijn hartslag bleef ontregeld. In Zaltbommel opnieuw een verwenadres. Kamer, eigen badkamer een eigen zonneterras. Ongelofelijk. En opnieuw hele lieve mensen. Oud tuinder met vrouw wonend in een klein paleisje en niet opdringerig, maar gezellig aanwezig. Morgen richting Turnhout.

  • 17 Mei 2016 - 22:24

    Siep Brink:

    Communiceren heet dat Eddy. Als voorste rijder aangeven welke obstakels er op de weg zijn voor de volgers. Had je bijna alleen verder moeten fietsen naar Rome. Tot nog toe is de wind jullie bondgenoot. Tegen de kou kun je je kleden. Toppie van Toos, zoals het nu gaat. Petje af. Morgen op naar Turnhout? En het blijkt maar weer eens: Geen beter hotel dan een onderkomen bij de Stichting Vrienden van de Fiets. Nog heel veel fietsplezier. Groet Siep.

  • 17 Mei 2016 - 22:38

    Harma:

    Wel een dag met verschillende ervaringen. Heel bijzonder,maar hoop dat toos morgen minder pech heeft en geen last van de val. Slaap goed en morgen gezond weer op.

  • 18 Mei 2016 - 00:31

    Jan Drenth:

    Toch lekker dat af en toe die accu moet worden opgeladen. Hoe lang duurt dat eigenlijk? Als Toos slim is trekt ze af en toe stiekem de stekker er even uit.
    Het is trouwens vast Eddy die iedere dag steeds het aantal afgelegde kilometers boven het verslag zet. Zal Toos waarschijnlijk een rotzorg zijn…
    Je hoort wel vaker, dat mensen van jullie leeftijd soms zomaar omvallen met de fiets. Misschien tijd voor zo'n fijne driewieler?

  • 18 Mei 2016 - 07:43

    Bert B:

    Hai, hai, hai. Wat 'n boudel

  • 18 Mei 2016 - 07:52

    Aly:


    He Toos,wel op het "rechte pad" blijven hoor.
    Verder gaat het zo te lezen erg goed. Klasse
    Leuk om jullie zo te volgen via de verslagen

  • 18 Mei 2016 - 09:43

    Ina:

    Ik weet bijna zeker dat jullie gisteren aan mij gedacht hebben!!!! Voorzichtig Toos !! Succes.

  • 18 Mei 2016 - 11:21

    Barry:

    De Google- vertaling van uw blog van Nederlands naar Engels is heel komisch (zoals ik weet zeker dat mijn Engels in het Nederlands is ook) . Van wat ik heb begrepen dat uw reis is koud en nat en Toos viel , maar is goed en verder te gaan. U bent allebei zulke troopers . Ik ben jaloers . Zet uw avonturen en ik zal blijven uitkijken naar het lezen van uw blog . Ik kan alleen maar hopen om als goed te schrijven als ik op mijn aanstaande avontuur.

  • 18 Mei 2016 - 16:59

    John:

    Weer een komisch verhaal metgoede afloop

    Zoals een oude fietswijheid luidt:
    Laat altijd de e-bike voorop fietsen....
    Kop d'r veur maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

We (Eddy en Toos) zijn een stel, dat reeds 44 jr getrouwd is en waarvan de man (Eddy) al enige jaren forse fietsreizen maakt of in zijn eentje of met vrienden. In 2015 hebben we voor het eerst in Nederland samen gefietst én gekampeerd. Dat beviel zo goed, dat we besloten dit jaar (2016) samen op de fiets naar Rome af te reizen.

Actief sinds 24 April 2016
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 16775

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: