17/06/2016 Trevignano - Rome 50 km (slot) - Reisverslag uit Rome, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 17/06/2016 Trevignano - Rome 50 km (slot) - Reisverslag uit Rome, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

17/06/2016 Trevignano - Rome 50 km (slot)

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

17 Juni 2016 | Italië, Rome

Yes we hebben het gehaald. Ach we zijn er al. Tja dat klinkt een beetje dubbel, maar dat is ook precies het gevoel. Natuurlijk erg trots op Toos, die vorig jaar zo maar ineens opmerkte, dat ze meeging naar Rome, mits op de e-bike. En die vanaf dat moment het ook overal vertelde, waarschijnlijk om zichzelf te dwingen het ook te doen. Een efficiente manier. Ook een beetje ziek van het treinritje. Tuurlijk het weer was verschrikkelijk in Zuid Duitsland en Zwitserland, maar toch doet het zeer. Erg jammer was ook door dat bijzondere weer dat we pas diep in Italië mochten kamperen. Want dat blijft op zo’n tocht echt het allermooiste. Mmmmmmmm, hoor ik naast me, terwijl ik mijn tekst voorlees. Het tochtje van vandaag was echt een makkie en gedurende grote delen niet mooi. De aanloop naar een grote stad is meestal wat triest, maar wat die Italianen op wegdekgebied rond Rome presteren, slaat werkelijk alles. Als je niet voortdurend naar beneden kijkt, lig je zo. Bovendien heb ik het gevoel voortdurend Toos te moeten wijzen op de gaten. Tenslotte vind ik 1 paaltje wel genoeg. Maar we zijn er en dus nemen we afscheid van deze blog. De resterende dagen ( we vliegen dinsdag terug) zullen een “ gewone vakantie” zijn, waarover nauwelijks wat te schrijven valt. Al die plekken en musea die bezocht worden staan allemaal vermeld in gidsjes, die u zelf kunt lezen. Mijn streven (jawel) is mensen te enthousiasmeren om die latente gevoelens van ik zou dit ook wel eens willen ondernemen om te gaan zetten in gewoon doen. We bedanken alle volgers voor hun goedbedoelde en minder goed bedoelde opmerkingen. We zullen ze bundelen in opnieuw een prachtig boekwerkje: “ Onze meer dan geslaagde tocht naar Rome in 2016”. Het ga u allen goed en graag tot een volgende reis.

  • 17 Juni 2016 - 18:00

    Bert B:

    Eind goed, al goed. Geniet er nog maar van in Rome en een goede terugreis

  • 17 Juni 2016 - 20:23

    H.vanderlugt@hotmail.com:

    Op de bestemming aangekomen, top! Sja en het weer en die treinreis, dat was een onderdeel van de reis, en dit avontuur. Toch? Zo is elke reis weer anders. En niet alles van tevoren te plannen. Dat is ook wel weer leuk. Nog veel plezier daar! En goede reis naar huis!

  • 17 Juni 2016 - 20:53

    Henk:

    Veel plezier in Rome, dapper je openhartige verhalen en bedankt dat we mochten meelezen.

  • 17 Juni 2016 - 20:53

    Henk:

    Veel plezier in Rome, dapper je openhartige verhalen en bedankt dat we mochten meelezen.

  • 17 Juni 2016 - 21:37

    Tjerk Boonstra:

    Eddy en Toos,wat hebben we genoten van jullie reisverhalen.
    En Toos,dapper hoor.!!
    En wij wensen jullie een behouden thuiskomst.

    Groetjes Tjerk en Grietje Boonstra.

  • 17 Juni 2016 - 22:26

    Siep Brink:

    Hallo Toos en Eddy,
    Gefeliciteerd allebei. Geweldige prestatie. Geniet nog van de dagen in Rome. Wie weet was deze reis de opmaat voor een volgende reis (in Spanje).... Goede terugvlucht gewenst.
    Groet: Siep.

  • 17 Juni 2016 - 23:41

    Elly:

    Ik heb ontzettend genoten van jullie blog,maar ik heb ook met heel veel plezier de reacties van Jan Drenth gelezen.

    Toos ik heb enorme bewondering voor jou en natuurlijk ook voor Eddy,(maar ja die is dit soort lange fietstochten wel gewend).Het is jullie echter niet gelukt om mij te enthousiasmeren om ook zo'n fietstocht te gaan maken..Ik houd het wel bij een rondje Hoornse Plas of Zuidlaardermeer,dat is mij ver genoeg.Ik wens jullie nog heel veel vakantieplezier in Rome en een goede vliegreis terug.

  • 18 Juni 2016 - 09:14

    Marina:

    Toos wat heb jij een mooie benen, geweldig avontuur maar weer en inderdaad zoals Elly al zegt ik houd het bij een rondje Onderdenddam, misschien toch wel een tikkeltje aangestoken ik denk eraan om vanmiddag naar Den Andel te fietsen en da theb ik echt nog nooit gedaan. Haha
    voornaamste is dat jullie veilig aangekomen zijn, genoten hebben en nog. Behoduen thuisreis tot in O'dam

  • 18 Juni 2016 - 10:38

    Casper:

    Prachtige prestatie fijn dat jullie genoten hebben. Goede vlucht naar huis
    Grt casper / Niekje

  • 18 Juni 2016 - 10:45

    Jan Drenth:

    Tja, het blijft toch een zendeling he, die Eddy… Dat is schoolmeesters eigen, zullen we maar zeggen. Maar helaas, ik heb niet de drang om me langdurig op een primitief vervoermiddel in het zweet de werken, te overnachten in een klein lapje textiel, met de toiletrol onder de arm over campings te lopen of dagelijks bij te houden hoe flink ik nu weer ben geweest. (Hoewel die foto van Toos er natuurlijk wel heel uitnodigend uitziet…).
    Maar al met al heeft deze onderneming ons wel weer een paar weken ontzettend veel leesplezier opgeleverd. Waarvoor onze welgemeende dank!

  • 18 Juni 2016 - 11:35

    Bert B:

    Op tijd terug voor ons jaarlijkse frietje dinsdagavond Eddy ?

  • 18 Juni 2016 - 17:53

    Bob:

    het was wederom heel leuk de reis te volgen via de blog. chapeau voor de moeite die daarvoor is genomen. humor, teleurstelling en euforie wisselden elkaar af en dat maakt dat ik telkens in de loop van de avond weer uit keek naar het reisverslag. maak er nog leuke dagen van in Rome!

  • 19 Juni 2016 - 12:08

    Harma:

    Yes!! Rome en de beloofde foto. Super gedaan. Nog veel plezier daar en een goede terugreis.

  • 19 Juni 2016 - 18:56

    John:

    In een woord : klasse!

  • 22 Juni 2016 - 08:13

    Henny:

    Top, gefeliciteerd...het was weer een avontuur. En op naar een volgend avontuur. Maar eerst nog al die etentjes bij thuiskomst! Je blog las als een boek, super.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

We (Eddy en Toos) zijn een stel, dat reeds 44 jr getrouwd is en waarvan de man (Eddy) al enige jaren forse fietsreizen maakt of in zijn eentje of met vrienden. In 2015 hebben we voor het eerst in Nederland samen gefietst én gekampeerd. Dat beviel zo goed, dat we besloten dit jaar (2016) samen op de fiets naar Rome af te reizen.

Actief sinds 24 April 2016
Verslag gelezen: 1433
Totaal aantal bezoekers 16810

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: