16/06/2016 Rondje om het Meer van Bracciano 40 km - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 16/06/2016 Rondje om het Meer van Bracciano 40 km - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

16/06/2016 Rondje om het Meer van Bracciano 40 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

16 Juni 2016 | Italië, Trevignano Romano

Wakker worden door regendruppels op het tentzeil. Ik ken eigenlijk geen beroerdere manier van wakker worden. Je humeur is meteen down. Door de regen naar de kantine lopen om je bestelde broodjes op te halen. Maar gelukkig. Tijdens het ontbijt was het weer droog. Wel zat de lucht helemaal dicht. Dus niks lekker dagje bij het meer, maar een lekker fietstochtje rond het meer. Slechts 40 km dus goed te doen. En voor het vervolg van de tocht, weliswaar nog 1 etappe, veel beter. Die drie dagen hangen en slenteren aan het meer van Bolsena doen je fietsbeentjes niet echt goed. Zei Toos notabene. En dus vandaag via Trevignano Romano ( smerige koffie) en Bracciano ( prima lunch ) en Aquillara weer terug op de camping om precies om 15.00 u een bedroefend slechte wedstrijd tussen Engeland en Wales te zien. Doe mij dan maar gewoon onze zg Mickey Mouse competitie. Na de wedstrijd uren bezig geweest onze vliegreis naar voren te krijgen. Voor je eindelijk contact hebt, ben je al een half uur aan het wachten. Bovendien bleek het uiteindelijk goedkoper om een nieuwe terugreis te bedenken en dus komen we dinsdag 21 juni via een vlucht op Eindhoven weer naar huis. Vijf en een halve week is ook mooi geweest. Zal morgen eens op een rij zetten hoeveel fietsdagen en kilometers we gemaakt hebben. We zitten in ieder geval boven de 1500 en dus ben ik apetrots op Toos, die vanuit het niets dit tochtje heeft gemaakt. Natuurlijk, op een e-bike, maar je moet toch echt door trappen om het motortje te laten werken. Morgen de ultieme foto op het Pietersplein.Er zal vast wel een Koreaan of Japanner rondlopen, die dit stel even op de foto wil zetten. We zijn er bijna………

• 16 Juni 2016 - 21:12

Harma:

Trots op toos mag je zeker zijn. Een topprestatie. Jammer van de vele regenbuien, maar hoop dat jullie toch allebei er een goed gevoel aan over hebben gehouden achteraf. Doe voorzichtig in rome en ben heel benieuwd naar de foto op het st.Pietersplein.

• 16 Juni 2016 - 21:29

Hella:

Hartstikke knap! En als jullie thuis komen is het mooi weer, ook nog. Morgen en zaterdag is het mooi weer in Rome, maar zondag en maandag niet... Ondanks het weer zijn jullie volgens mij wel heel bruin geworden. Veel plezier nog!

• 16 Juni 2016 - 22:16

Frans Hage:

Echt heel knap van Toos , Eddy is een getrainde fietser en om dan met elkaar te fietsen , dat is toch wat afzien he Eddy !!Ik spreek uit ervaring !! nog een paar fijne tochten gewenst.

• 16 Juni 2016 - 23:16

Jan Drenth:

Mooie zoekplaatjes, die foto's. De tent (gebouwd als een soort Centre Pompidou) opgezet onder een golfplaten afdakje, zoals je die ook veel in de Zuid Afrikaanse Townships en de Braziliaanse sloppenbuurten ziet. Daaromheen een verzameling wasgoed, waaronder ook weer die opwindende omgekeerde fietsbroek. Iedere dag wassen, dat ding? En in de tent: mevrouw zelf, met zo te zien het toppunt van radeloze verveling: een puzzelblaadje… Voor de tent wat etenswaren (mieren?) en het aloude koffiepotje. Gezellig wel…
    Op die andere foto is Toos iets aan het doen, wat op afwassen lijkt… Afwassen! Met thuis een prachtige afwasmachine… En ik zie daar een reep heerlijke chocola, aangebroken en al grotendeels opgepeuzeld…
    Nee, jullie vermaken je wel...

• 17 Juni 2016 - 07:39

Henk:

Gisteren waren jullie zelfs hier in Nederland op het nieuws. De zwaarste buien zouden rond Rome zijn! Dat was zeker een beproeving deze tocht, die regen, daar doe je het niet voor, pure pech. Hopelijk nemen jullie nog eens de kans om een soortgelijk tochtje met mooi weer te doen. Veel plezier in Rome.