03/06/2016 Lucca-Pisa 20 km - Reisverslag uit Pisa, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 03/06/2016 Lucca-Pisa 20 km - Reisverslag uit Pisa, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

03/06/2016 Lucca-Pisa 20 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

03 Juni 2016 | Italië, Pisa

Het wordt steeds meer relaxen, de fietstocht. Weliswaar werkt het weer nog niet echt mee, maar de afstanden worden wat lachwekkend bijna. Ook voor Toos overigens. Vandaag namelijk nog net geen 20 km gefietst van Lucca naar Pisa. Dus vanmorgen in alle rust ontbijten in ons hotel, dat door de trotse eigenaar eigenhandig in 4 jaar is verbouwd. En erg smaakvol. De inrichting had hij uit handen gegeven blijkbaar aan zijn vrouw, want dat kon beduidend beter. Maar wel weer uiterst vriendelijk en behulpzaam. Zo had zij voor ons een volgens haar prachtige route uitgetekend naar Pisa, die echter in werkelijkheid betekende dat we 15 kilometer lang op een zeer drukke weg zonder vluchtstrook reden. Bovendien zat er ook nog een tunnel van 1 km in waarvan de weg naar beneden liep. Toen Toos daar eenmaal door was, moest ze een kwartier bijkomen van de angst, die ze naar eigen zeggen in de tunnel had gehad. Op de fiets zijn de tunnelgeluiden zo keihard, dat je voortdurend denkt aangereden te zullen worden. Na dit intermezzo zaten we al bijna in Pisa waar we speciaal voor de foto rechtstreeks doorfietsten naar de toren. Opnieuw net als in Lucca ons verbaasd over de idiote aantallen mensen, die op die plek in de gekste houdingen foto’s van zich laten maken. Wij eerst maar eens naar onze BenB. Kamperen in de regen doen we niet. Een prima adres weer, hoewel we wel uitkijken naar het opzetten van onze rent bij mooi weer. Morgen misschien in Volterra.
’s Middags natuurlijk de toerist uitgehangen in het oude stadscentrum van Pisa. En hoewel Lucca wat geconserveerder is, blijft er ook in Pisa veel moois te bewonderen. Maar om dat samen te moeten doen met duizenden mensen…..De dag kreeg voor Toos toch weer een mooi einde, want naast een modieuze leesbril uit Lucca zijn er nu modieuze Italiaanse schoentjes uit Pisa bijgekomen. De tocht wordt zwaarder en zwaarder voor haar…..

• 03 Juni 2016 - 20:58

Jan Drenth:

Toos! Die bril! En dan die schoentjes! (Daar hadden voor mij wel een paar leuke hakjes van zo'n 16 centimeter onder mogen zitten, maar goed, je kunt niet alles hebben). Trek dit allemaal vannacht aan, las morgenochtend een sudocreme-momentje in, en je hoeft nooit meer op die rotfiets maar gaat gewoon ergens volgende week liniaal rectaal naar Rome het vliegtuig in naar huis met een onvergetelijke vakantie op zak...

• 03 Juni 2016 - 21:23

Siep Brink:

Hallo Toos en Eddy.
    Ik heb er ook nog zo'n bril liggen. Kon er niet alleen mee lezen, maar als ik goed keek, ook mee schrijven. Zal hem maar weer eens voor de dag halen. Alles herhaalt zich in het leven. Mooi dat jullie Rome steeds dichter naderen. Gaat wel in kleine stapjes, maar jullie hebben de tijd. De tuin in Onderdendam ziet er trouwens prima uit heb ik vanmiddag nog geconstateerd toen ik er langs fietste. Ik wens jullie nog heel veel plezier daar in Italie.
    Siep.

• 03 Juni 2016 - 21:28

Bob:

easy going! maar klinkt allemaal goed hoewel mijn herinnering aan Lucca tien keer beter is dan aan Pisa. ben benieuwd naar die recensie over een mooie kampeernacht;)
    geniet van volterra, prachtig daar!

• 03 Juni 2016 - 22:04

John&Mieke Waanders:

Blijven jullie wel binnen je budget?
    In Rome is ook zo'n hele dure winkelstraat. Is de PC Hooft kinderspel bij. Naam is me even ontschoten en is misschien maar goed ook...( voor jullie budget dus)
    Veel plezier maar weer!

• 03 Juni 2016 - 22:29

Hella:

Bob geeft het ook aan, Lucca en Pisa gaan als vergelijking totaal mank als het mij betreft.
    Maarreh, die schoenen zullen vast minder wegen dan de kampeerspullen ;-))

• 03 Juni 2016 - 22:38

Henk:

Oh oh Toos wat doe je dat goed. Je bent nu in Italië en je koopt de mooiste schoenen die er zijn, ook al zo'n fantastische bril. Meer is er niet, dit is het leven. Live is what happens while Eddy is bisy making other plans.

• 03 Juni 2016 - 23:24

Bert B:

Prachtig man. Genieten ! !

• 03 Juni 2016 - 23:30

Dethmer :

Het is net als bij ons: Als de kinderen zich vermaken (met brillen en schoenen) vermaken de ouders zich ook

• 04 Juni 2016 - 11:53

Frans Hage:

Toos ik vind het geweldig dat je dit avontuur bent aangegaan Eddy en Toos wel voorzichtig straks in Rome er zijn geen fietspaden daar , en Italianen staan bekend om hun woest rijgedrag, ik heb het meegemaakt in Torino ook geen fietspaden daar. veel fietsplezier gewenst en mooi weer,

• 07 Juni 2016 - 19:44

Harma:

Toos. Ik zie nu pas op de foto je bril. Het staat je helemaal te gek. Goede keus.