31/05/2016 Modena-Maserno 60 km - Reisverslag uit Montese, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 31/05/2016 Modena-Maserno 60 km - Reisverslag uit Montese, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

31/05/2016 Modena-Maserno 60 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

31 Mei 2016 | Italië, Montese

Opgewekt vertrokken wij vanmorgen uit ons gezellige, wat gedateerd hotelletje, nadat we van de moeder van de eigenaar ( denken we !) het ontbijt geserveerd hadden gekregen. Het was nog maar 9 u toen we op de fiets zaten. Tja de angst voor de Apennijnen (ja we hebben de spelling van dit gebergte maar even opgezocht) zat er flink in, maar tot Vignola riep Toos de hele tijd dat het een makkie was die Apennijnen. Tja hooguit wat vals plat dus 17 gemiddeld. Na de cappucino begon het toch wat meer omhoog te gaan. Nog steeds 4 streepjes schetterde het achter mij. We begonnen om 12.30 bij kilometerpunt 42. Om 14.30 zaten we precies 13 km verder in Montese, dat op de top van de bult bleek te liggen. Gemiďdeld 7 km per uur over de laatste 2 uur en de lampjes op de accu gingen een voor een uit en het gezicht van Toos ook. Exact in Montese stopte de accu er mee. In een pizzeria een uur aan de lader en wij aan de pizzapunten, cola en espresso. Zo’ n espressootje waarbij je zelfs in het kleinste kopje nog goed moet kijken of er wel wat in zit. Maar wat een boost na dat kleine slokje. We wilden eigenlijk nog 20 km verder, maar om half 4 zagen we dat echt niet meer zitten. En zo kwamen we om 16.00 terecht in een ecologisch vakantie parkje, waar we nog net niet in een boomhut hoefden. Een keurig chaletje met een fascinerend uitzicht werd ons plekje. Een bijzondere plek van een bijzondere eigenaar. De man heeft in 37 jaar zijn eigen paradijsje gemaakt. Met het accent op leven in de natuur. Er is niet 1 chaletje hetzelfde, de bar en restaurant kennen niet 1 tafeltje met dezelfde afmeting en alles is een tikje rommelig. Maar warm en gezellig. De man had de halve wereld bereisd en het weinige personeel, dat er werkte was met hem meegekomen uit Nepal. We aten tigelle, een regionaal plat broodje met daartussen de heerlijkheden uit de streek zoals mortadella, salami en proscutto, boter met knoflook en rozemarijn en pecorinokaas. Toen we wilden betalen weigerde zijn apparaat. Wij te weinig contanten. Geen punt, ik stuur de rekening wel naar je email. Betaal maar gewoon later. Om negen uur redelijk kapot naar bed. Volgens de eigenaar fiets je in drie uur naar Pistoia want veel bergaf. We zien het morgen…...

• 31 Mei 2016 - 22:33

Henny Visser:

Ja je maakt wat mee "wie reist die kan verhalen", ik ben de hele dag aan het snoeien geweest. Morgen gaan jullie als een speer!

• 31 Mei 2016 - 23:06

Jan Drenth:

Steeds weer die accu opladen wordt natuurlijk, met al die pizzapunten en cola, funest voor jullie goddelijke figuurtjes…
    Dat uitzicht doet me eigenlijk een beetje denken aan de Piccardhof. Maar dat bed! Als dat geen plek is voor een extra speciaal sudocreme-momentje, dan weet ik het niet meer...