28/05/2016 Cremasco - Cremona 62 km - Reisverslag uit Cremona, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 28/05/2016 Cremasco - Cremona 62 km - Reisverslag uit Cremona, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

28/05/2016 Cremasco - Cremona 62 km

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

28 Mei 2016 | Italië, Cremona

Dit was nou een typische wat lome, luie fietsdag. Maar wat smaakt dat naar meer. Het begon al met het tijdstip van wakker worden. Kwart voor 9. Om je dood te schamen zou mijn vader zeggen. We werden wakker in een motel. Daar kleeft wat schimmigs aan, hoewel dit motel prachtig en brandschoon was. Wel in the middle of nowhere en daar zit de kruks. Wellicht zijn het slechts vunzige gedachten van mij, maar toen ik gisteravond in bed lag met die enorme spiegel ernaast, sloeg mijn fantasie wellicht wat op hol. Dat hield overigens vrij snel op, want het gesnurk naast mij bracht mij terug in de werkelijkheid. Slapen.
Geen ontbijtje in het motel, maar in Crema vonden we na 10 km al een heerlijk Italiaans cafe met de perfecte cappucino en croissantjes. Daarnaast liet ik mij op de markt verleiden tot het kopen van een prachtig geel t-shirt. Dat moet je niet te vaak doen natuurlijk. De vracht is al zwaar genoeg. Rustig in een gemiddeld tempootje van 15 a 16 km per uur tuften wij over de volkomen vlakke Povlakte. Daar zit iets dubbels in die laatste zin.
In San Bassano werd het om half 2 hoog tijd voor de lunch. Bij een Trattoria riepen een paar mannen ons binnen. Alleen het plaatselijke lulletje sprak 3 woorden engels, waardoor we uiteindelijk aan de pasta geraakten. Met wijn. Het tempo daarna zakte naar 14. Om half 5 in het prachtige Cremona. Jammer dat we vandaag veel langs de snelweg moesten fietsen. Maar het weer, maar toch ook het landschap vergoedde veel. In Cremona de kerk bewonderd, maar nog nadrukkelijker een terras, waar de ober blijkbaar in mij een Duitser zag, want ik kon nauwelijks over het biertje heen kijken. Voor deze keer vergaf ik hem deze vergissing. Op naar onze benb 5 km buiten Cremona. Daarvoor kwamen we over een brug over de Po waar meneer Eiffel trots op zou zijn geweest zoveel ijzer. Prachtig. Hopelijk komen de foto's mee in deze blog. De benb overtrof onze verwachtingen. Weliswaar nog in ontwikkeling, maar prachtig Italiaans. Na ons boekte een oudere man met een veel te jonge vriendin een kamer. Tja het komt niet alleen in motels voor. Zo, nu nog even naar de eigenaar, die de tv moet laten werken. Straks de Champions League finale........

• 28 Mei 2016 - 20:18

John:

Lekker rustig allemaal. Toos zal dat wel bevallen en gaat er natuurlijk ook uitzien als een jonge deerne Denkt die man met dat veel te jonge vriendinnetje misschien wel het zelfde over jullie....
    Op naar de camping?
    Buona sera

• 28 Mei 2016 - 20:28

Dethmer :

Het begint al op vakantie te lijken.

• 28 Mei 2016 - 20:53

Elly:

Heb jij soms ervaring met schimmige motels Eddy?Vanwaar die vunzige gedachten?Wat jammer nou toch dat Toos zo snel in slaap valt.....Het komt vast door de gezonde buitenlucht.
    Heel veel vakantieplezier samen!

• 28 Mei 2016 - 21:14

Harma:

Motelletjes met spiegels, mannen met iets te jonge dames. Je maakt wat mee onderweg. Toch ook nog een mooie brug en geluukig een rustige reis. Kortom lekker vakantie en zo moet het zijn toch. Comme si comme ca!

• 28 Mei 2016 - 22:04

Henny Visser:

Ja Eddy je voorstellingsvermogen is enorm....dat gebeurd er nou als je zo langzaam fietst. Morgen maar weer wat tempo!

• 28 Mei 2016 - 22:08

Ali:

Nog geen zin in kamperen? Cremona heeft (had?) een camping. Maar CL is natuurlijk ook belangrijk. Naast mij ligt ook iemand te kijken.. Dus ook niet kamperen vandaag bij ons.

• 29 Mei 2016 - 15:22

Jan Drenth:

Tja, dat doet Italië met mensen he. De hormonen slaan op hol. Althans bij sommige mensen…
    Wat mag CL betekenen Ali? Camping Life? Cherish and Love? Compulsief Liefhebben? En moeten we in het vervolg bij 'niet kamperen' gaan denken aan allerlei spannende zaken?