Luxemburg- Milaan 800 km - Reisverslag uit Milaan, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Luxemburg- Milaan 800 km - Reisverslag uit Milaan, Italië van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Luxemburg- Milaan 800 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

27 Mei 2016 | Italië, Milaan

Om half 7 ging mijn wekkertelefoon vanmorgen. Uhhhhh waarom zo vroeg ook al weer? Oh ja vandaag is een treindag. En laat deze dag nu zo’n beetje de allermooiste fietsdag zijn geweest. Tja maar het besluit is gevallen dus niet zeuren Eddy. Om half 8 werden we heel persoonlijk door de stationschef van Bettembourg met fluit en bordje over 2 levensgevaarlijke rails geleid. We kwamen met fiets ongeschonden aan de overkant. 12 min later stonden we op het station van Luxembourg. De grote reis, eerst naar Koblenz, kon beginnen. De trein was volledig toegerust op vele fietsen. Daar werd ook veel gebruik van gemaakt. In Koblenz ruim de tijd om over te stappen. Slechts 2 plekken voor de fiets in de trein naar Zürich. Alle tassen er af (12 in totaal) en de fietsen in een ophangsysteem. Prima. Echter bij Freiburg begon de ellende en bij Bazel opnieuw. Verspäterung. We kregen steeds minder tijd om over te stappen en uiteindelijk misten we de aansluiting. Twee uur later ging de volgende. Maar dat ging zo maar niet. Want wiens schuld was dat wij de trein misten? Uhhhhh? Jullie’s schuld toch. Okee er werd omgeboekt en getelefoneerd over onze fietsen. Een half uur later was het dan zover. Er werd schuld bekend we mochten om half 8. Eindelijk met de trein door Zwitserland, was het na een uur stikdonker. Maar wat was dat eerste uur prachtig. Alsof we in een EO documentaire zaten. Na een uur maar de ogen dicht tot Milaan. Bij de grens naar Italië opnieuw oponthoud. Er werden wat mensen uit de trein gehaald. Donker en hoofddoekjes. Om 12.00 u in Milaan. Vanuit het prachtige stationsgebouw zo het hotel in. Morgen maar een klein stukkie fietsen. Heb ik gemist vandaag. Toos ook. Morgen naar Crema. Hopelijk voorlopig in ons laatste hotel. Het wordt tijd voor de tent……..

• 27 Mei 2016 - 01:40

Jan Drenth:

Aha! Toos! Zo ken ik je weer! Dit beeld (diep in slaap, beetje kwijlend, bek op'm zuurkool) is weer helemaal vertrouwd…
    Wel lachen trouwens. Ga je voor het eerst (en waarschijnlijk voor het laatst) van je leven eens met de trein door Zwitserland, is het voor 90% stikdonker!
    Twaalf tassen! Wat hebben jullie wel niet allemaal bij je! Wij doen 3 weken Australië met alleen maar handbagage… Maar ja, je hebt mensen die op luxe en overvloed zijn gesteld en je hebt eenvoudige sloebers...

• 27 Mei 2016 - 07:03

Henk:

Crema? Wat moet je daar nu, zondag afspraak in Turijn, dan Genua en langs de kust naar Rome. Een bezoek aan de "Cinque Terre" zit er ook in, tijd zat nu. Maar jullie zijn in Milaan en hoe is het weer nu, eindelijk droog?

• 27 Mei 2016 - 08:39

Dethmer:

Goede beslissing als het weer nu mee werkt. Maar jullie houden zo een week over, al invulling voor? Doorfietsen naar Napels? Wat meer tijd in Rome? Of voor die tijd even een paar dagen strand?

• 27 Mei 2016 - 08:50

Marina:

Oh heerlijk en prachtig, wat een adviezen allemaal hé, ik ga er gewoon van uit dat jullie de goeie beslissingen nemen en gewoon genieten van het onderweg zijn hoe en waar dan ook.

liefs en tot een volgend verslag

• 27 Mei 2016 - 09:52

Ina & Jan:

Het mooie weer is besteld !!!!!
    Veel vakantieplezier !
    Jan was stiekem een beetje jaloers op jullie treinreis door Zwitserland !!! Hahaha
    Tot horens.