16/05/2016 Meppel-Putten 84 km - Reisverslag uit Putten, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu 16/05/2016 Meppel-Putten 84 km - Reisverslag uit Putten, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

16/05/2016 Meppel-Putten 84 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

16 Mei 2016 | Nederland, Putten

Om 8.30 u een heerlijk, maar gelukkig doodgewoon ontbijt. Hoe vaak zal ik het nog zeggen: de Stichting Vrienden op de Fiets is echt top. Het fijne is dat je op grond van alle adressen kunt kiezen voor een eigen badkamer met wc. Dat maakt het tot een hotelkamer. En het fijne is : niemand dringt zich op. Je wordt kort ontvangen en hup men laat jou je gang gaan, heerlijk.
Het zou opnieuw winderig en buiig worden. Van Meppel naar Zwolle via Zwartsluis geen druppel. Een prachtig laag gebied met veel ooievaars en broedende zwanen. In Zwolle ging het na de koffie goed mis. Toos trok haar plastic condoom aan en bleef daar de rest van de dag in fietsen. Vlak voor een bui en tijdens is het even ijzig koud, maar na een half uurtje is dat leed weer geleden. Op naar Putten, een zwarte kousen dorp op de Veluwe. Wat een schitterende fietstocht door bossen en zandverstuivingen. Ondanks een uur schuilen in Nunspeet toch om 16.15 in Putten. Een vrijstaand huis aan de Bosrand met een kwieke en zeker geen zwarte kousen gastvrouw van in de zeventig. Een leuk en levendig mens zonder opdringerig te zijn. Ze vroeg slechts naar onze avondplannen, omdat ze kortgeleden een jong stel had gehad, die pas om half 12 in de avond terugkwamen. En dat hield ze niet meer vol. Met dit stel loopt u dat gevaar niet mevrouw. Een dag van 80 km zorgt ervoor dat we om negen uur in bed liggen, zei Toos geheel vanuit haar eigen gevoel. Het was ondanks de regen en kou een mooie fietsdag. Het gemak waarmee Toos fietst is geruststellend. Rome here we come.......

• 16 Mei 2016 - 21:15

Barry Katz:

Dit doet me denken aan zo veel van mijn rit met u Eddy . Is dit wat we mogen verwachten als we een bezoek met u ? Misschien kan ik Toos ' fiets lenen. Zoveel dingen te vertellen , maar ik geef je een spearate e - mail te sturen voor dat .

• 16 Mei 2016 - 21:19

John:

Weer regen en kou....strookt Toos haar versie met die van Eddy?
    Het kan allen maar beter worden.bsucces en plezier

• 16 Mei 2016 - 21:49

Ina:

Klinkt goed !Wat lijkt Sanne ontzettend veel op Toos, foto op de brug !!!! Succes morgen!

• 16 Mei 2016 - 22:07

Jan Drenth:

Ik weet niet hoe jullie condooms er uitzien, maar ik heb in ieder geval op de foto's niets ontdekt dat er ook maar in de verste verte op lijkt…

• 16 Mei 2016 - 23:03

Harma:

De kop is er af voor jullie. Hopelijk kan toos snel haar opvallende regenpak uit gaan doen. Heel veel suc6 en een goede reis.

• 17 Mei 2016 - 09:02

Dethmer:

Ik ben benieuwd waar de grens ligt voor het opzetten van die helm! Moet je dan boven de 18 km per uur komen? Of alleen in de afdaling? Of alleen mee voor de show?

Eddy

We (Eddy en Toos) zijn een stel, dat reeds 44 jr getrouwd is en waarvan de man (Eddy) al enige jaren forse fietsreizen maakt of in zijn eentje of met vrienden. In 2015 hebben we voor het eerst in Nederland samen gefietst én gekampeerd. Dat beviel zo goed, dat we besloten dit jaar (2016) samen op de fiets naar Rome af te reizen.

Actief sinds 24 April 2016